Fra idé til vekstrakett på 12 mnd
Gründerne av Apotera hadde tidligere erfaring med å bygge opp en suksessfull eCommerce pure-player basert på Magento Open Source.
Etter å ha møtt en rekke ulike byråer så falt valget på PearlConvert, som både hadde satt seg godt inn i de kundespesifikke kravene man må innfri som nettapotek og som hadde bevist at man kunne levere en brukeropplevelse på nivå med forventningene til gründerne.
Vi jobber vanligvis ikke med mange startups i PearlConvert, årsaken er naturligvis en kombinasjon av teknologien og kompetansen vår er best egnet for større aktører og selvfølgelig at startups ofte er svært økonomisk begrenset.
Apotera var riktig nok ikke noe vanlig startup, for de tenkte ikke på hvilken plattform eller byrå de trengte for det første driftsåret sitt. Deres utgangspunkt var “hvilken plattform, byrå og mennesker må vi jobbe med for å nå 250M om 3 år?”, og så rigget man seg etter det allerede fra start. På den måten kunne man starte med best mulig forutsetninger og fokusere på veksten fremover uten nye plattformbytter som både er risikabelt og kostbart.
Best of breed
Prosjektet startet med en grundig designprosess hvor man både fokuserte på hvordan man skulle etablere Apotera som helt ny merkevare og levere en brukeropplevelse som var overlegen alle de andre større aktørene i bransjen.
Vi har Magento Open Source som kjernen i løsningen, i kombinasjon med Pimcore CMS for innholdsstyring. Så har vi en Best of Breed-strategi hvor vi bruker de beste tjenestene innen alle de andre fasettene av en moderne digital handel, som Clerk.io for personalisering, DotDigital som benytter nettbutikkens data som grunnlag for relevant automatisert dialogmarkedsføring og en rekke andre tjenester som; Porterbuddy, Klarna, Bring osv.