Convert blir en del av Pearl Group Les mer

 

Apotera

 

To gründere hadde en ide om et nettapotek som kunne ta opp kampen mot mastodontene i bransjen. I løpet av det første året så har de allerede vunnet “årets nykommer” og årets butikk innen “apotek og helsekost”. I 2022 så vant de både "årets nettbutikk" hos Prisjakt og "årets nettbutikk" av ekspert juryen til Bring. Nå sikter de seg inn på 250M ila 2023! 

Fra idé til vekstrakett på 12 mnd

 

Gründerne av Apotera hadde tidligere erfaring med å bygge opp en suksessfull eCommerce pure-player basert på Magento Open Source

Etter å ha møtt en rekke ulike byråer så falt valget på PearlConvert, som både hadde satt seg godt inn i de kundespesifikke kravene man må innfri som nettapotek og som hadde bevist at man kunne levere en brukeropplevelse på nivå med forventningene til gründerne. 

Vi jobber vanligvis ikke med mange startups i PearlConvert, årsaken er naturligvis en kombinasjon av teknologien og kompetansen vår er best egnet for større aktører og selvfølgelig at startups ofte er svært økonomisk begrenset. 

Apotera var riktig nok ikke noe vanlig startup, for de tenkte ikke på hvilken plattform eller byrå de trengte for det første driftsåret sitt. Deres utgangspunkt var “hvilken plattform, byrå og mennesker må vi jobbe med for å nå 250M om 3 år?”, og så rigget man seg etter det allerede fra start. På den måten kunne man starte med best mulig forutsetninger og fokusere på veksten fremover uten nye plattformbytter som både er risikabelt og kostbart. 

 

Best of breed 

 

Prosjektet startet med en grundig designprosess hvor man både fokuserte på hvordan man skulle etablere Apotera som helt ny merkevare og levere en brukeropplevelse som var overlegen alle de andre større aktørene i bransjen. 

Vi har Magento Open Source som kjernen i løsningen, i kombinasjon med Pimcore CMS for innholdsstyring. Så har vi en Best of Breed-strategi hvor vi bruker de beste tjenestene innen alle de andre fasettene av en moderne digital handel, som Clerk.io for personalisering, DotDigital som benytter nettbutikkens data som grunnlag for relevant automatisert dialogmarkedsføring og en rekke andre tjenester som; Porterbuddy, Klarna, Bring osv. 

«Det var viktig for oss å velge en ecommerce plattform som har fleksibiliteten til å dekke våre bransjespesifikke krav og som skalerer i tråd med våre ambisiøse mål slik at vi ikke må gjennomføre noe nytt plattformbytte ila kort tid. 
 
Vi ønsket et byrå som har bevist at de er løsningsorienterte, “en trygg havn” for vekstselskaper slik som oss og så ønsket vi å jobbe med dyktigste folkene vi kunne finne innen UX. For brukeropplevelsen i nettbutikken og interaksjonen med Apotera som en ny merkevare er helt avgjørende. 
 
Vi valgte PearlConvert som dedikert ecommerce byrå. Det første driftsåret vårt så vant vi “årets nykommer” og “årets nettbutikk innen apotek & helsekost” i Prisjakt, en omsetning på godt over 50M og en konverteringsgrad som i gjennomsnitt ligger nær 10%. Vi kan absolutt anbefale PearlConvert!»


- Patrick Hjetland, CEO & Co-founder

PearlConverts rolle i prosjektet

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Ta kontakt

Digital strategi, digital transformasjon og endringsledelse

Design, UX og CRO

Netthandel for B2C og B2B-aktører

Masterdata, produktberikelse og mediehåndtering

Best of breed-partnere og inhouse tech

Marketing, personalisering, lojalitet, kundeservice & salg

eCom marketing-spesialister hjelper deg med SEO, SEM og mer

Support, hosting og videreutvikling

Meld deg på nyhetsbrev!