Convert blir en del av Pearl Group Les mer

 

Magento Open Source


Verdens største økosystem innen ecommerce de siste 10 årene ser ikke ut til å bremse utviklingstakten, med Adobe som eiere så øker øker de momentum og er for fjerde året på rad (2020) utnevnt som Leader innen digital handel av både Gartner og Forrester Research uavhengig om ditt fokus er B2C eller B2B. 

Adobe, et av verdens største programvareselskap kjøpte i 2018 opp ecommerceplattformen Magento, i dag har vi to varianter av den populære plattformen, Magento Open Source og Adobe Commerce, les mer om forskjellene mellom de to alternativene her.  

Både Magento Open Source og Adobe Commerce kan brukes som kjernen i en Headless Commerce løsning basert på moderne mikroarkitektur, les mer om dette her.

Magento er plattformen for deg som driver et mellomstort selskap hvor digital handel er essensielt eller for deg med et mindre, men ambisiøst selskap hvor du allerede nå forbereder bedriften på veksten som vil komme. 

Hvorfor velger så mange Magento?

 

Magento har vært den mest dominerende ecommerce plattformen i Norge for selskaper som selger fysiske varer digitalt, her er noen av de viktigste årsakene til at så mange har valgt Magento som deres plattform. 

 

Markedslederen 

Når man har 260 000 nettbutikker og blir utnevnt som markedets beste løsning år etter år av anerkjente publikasjoner og du er en av de viktigste plattformene for så mange andre teknologier innen ecommerce (eks: betaling) så er det naturlig at det bare øker momentum ytterligere. Med andre ord, bransjens svar på det gamle uttrykket “nobody ever got fired for choosing IBM”.
 


Fleksibilitet

Plattformen er som navnet tilsier, basert på åpen kildekode. Det gir dere som kunde og oss som byrå muligheten til å utvikle og tilpasse løsningen akkurat slik man ønsker. 

For å være konkurransedyktig innen digital handel så må man innfri kundens forventninger og deres innstilling er enkel “hvis andre kan det, så skal du kunne det!” , med andre ord så forventer de det samme fra dere som fra Zalando.  

Siden Magento er basert på åpen kildekode og API-drevet, så har dere fleksibiliteten nødvendig for å kunne innfri de forventningene, uansett hva konkurrenten gjør.

 

Utviklingstakt

At Magento har Adobe, et av verdens største programvareselskaper som eiere er en stor fordel, men ikke unikt. Flere konkurrerende plattformer har solide eiere som på lik linje med Adobe investerer tungt i innovasjon og utvikling. 

Det som gjør Magento unikt er kombinasjonen av eierskapet til Adobe og det faktum at Magento er verdens største økosystem innen ecommerce. 

For med flere enn 360 000 utviklere globalt, 1100+ partnere som PearlConvert og 5400+ utvidelser tilgjengelig på Magento Marketplace fra tredjeparter (tenk appstore) så er utviklingstakten og kompetansen tilgjengelig virkelig noe for seg selv.  

 

Fremtidssikker 

Fordelen av at løsningen er Open Source er fleksibiliteten det gir deg, at den er API-basert gjør det enkelt for tredjeparter å knytte sine tjenester sammen med Magento. Når du kombinerer disse teknologiske fordelene så har du en ecommerce plattform som ikke bare er konkurransedyktig i dag, men som også vil lede utviklingen i fremtiden.  
 

Uavhengig av marked eller bransje

For aktører som har en internasjonal tilstedeværelse, har flere nettbutikker eller fokuserer både på B2C og B2B så er Magento et ypperlig valg fordi man kan håndtere samtlige land, konsepter eller markeder fra samme plattform. 


Skalerbarhet 

Magento gir deg som driver et mindre selskap mulighet til å starte med en plattform som du kan skalere virksomheten sammen med etterhvert som dere vokser i årene fremover. Stiller man svært høye krav til skalerbarhet allerede fra start så bør man vurdere Adobe Commerce.

 

Lokal forankring 

Det er mange konkurransedyktige ecommerce plattformer på markedet, men det er vesentlig færre som har en lokal og bred forankret posisjon i Norge. Det at flere av Norges ledende byråer innen digital handel har valgt Magento som deres foretrukne plattform og bygd opp kompetanse på området i 10+ år utgjør den store forskjellen for mange når man evaluerer mulighetene i markedet. 

 

Risiko 

Alle anerkjente ecommerce plattformer har sine styrker, det ville vært naivt av oss å si at Magento er overlegent best innen samtlige aspekter av digital handel.  For mange tror vi det handler om totaliteten ved et valg og muligheten til å redusere potensiell risiko som gjør at så mange velger Magento. 

Forspranget ligger i kunnskapen

 

To selskaper som velger samme ecommerce plattform, men ulike byråer kan oppnå vidt forskjellige resultater. Mange glemmer at teknologien i seg selv ikke skaper resultater, det er det menneskene og kunnskapen som gjør. 

PearlConvert er en av de første byråene i Norge som startet utviklingen på Magento 2, vi er en av kun to Adobe Gold Partnere i landet og fordi vi har tilliten til og blitt utfordret av flere av de beste selskapene innen digital handel allerede så kan du føle deg trygg på at vi også kan hjelpe deg. Les mer om våre kunder her

"PearlConvert is a major player in delivering highly successful eCommerce projects on Adobe Commerce Cloud in the Norwegian market. Our strategic partnership has time and time again proven valuable to our joint customers as PearlConvert deliver cutting edge, high value projects with fast time to market on our platform."

- Erik Bergelin, Sales Director, Nordics & Benelux, Adobe Commerce

Kort fortalt så gir Magento Open Source dere

 

  • Markedslederen innen ecommerce 

  • Høy utviklingstakt 

  • Tilgang på verdens største økosystem innen ecommerce

  • Åpen kildekode gir dere full frihet til å skreddersy løsningen 

  • Full kontroll over UX 

  • API som lar dere integrere med de dere ønsker

  • Ingen lock-inn, dere har mulighet til å både bytte byrå

  • Skalerbarhet

  • Fremtidssikker 

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Ta kontakt

Digital strategi, digital transformasjon og endringsledelse

Design, UX og CRO

Netthandel for B2C og B2B-aktører

Masterdata, produktberikelse og mediehåndtering

Best of breed-partnere og inhouse tech

Marketing, personalisering, lojalitet, kundeservice & salg

eCom marketing-spesialister hjelper deg med SEO, SEM og mer

Support, hosting og videreutvikling

Meld deg på nyhetsbrev!