Convert blir en del av Pearl Group Les mer

 

Hvorfor velge Magento? 


Her er noen av de viktigste årsakene til hvorfor vi tror så mange velger Magento Open Source og Adobe Commerce som nettbutikkplattform.  

De mest populære årsakene til at så mange velger Magento som e-commerce plattform 

 

Markedsledende

 

Adobe, som er en av verdens største programvareselskap eier de to versjonene av samme plattform, kjent som Magento Open Source og Adobe Commerce Cloud. Det er en nettbutikkplattform som er rangert som Leader 5 år på rad av Gartner, det er over 260 000 nettbutikker verden over som bruker plattformen i 20+ ulike bransjer og selskapet fortsetter å drive innovasjonen videre i bransjen. 
 


Open Source


Selv om bare den ene versjonen heter “Open Source”, så er begge basert på åpen kildekode (Hva tenkte de på der?). Plattformen er fullstappet med funksjonalitet ut av boksen, i tillegg har du muligheten til å tilpasse, utvikle og integrere med hva man ønsker, dette gir en fleksibilitet få andre på markedet klarer å matche og er etter vår mening en av de virkelig store fordelene med Magento. 
 


Fremtidssikker 


Ingen enkeltstående IT avdeling eller leverandør av proprietær e-commerce plattformer klarer å holde tritt med utviklingen innen digital handel. Med Magento har man tilgang på verdens største økosystem innen e-commerce. Det er 360 000 utviklere globalt som driver utviklingstakten videre og forbi konkurrentene. 
 

 

B2B & B2C


Få plattformer satser like tungt på B2C og B2B, noe prisdrysset over Magento også er en bekreftelse av. Over 40% av kundebasen til Magento er enten en B2B aktør eller hybrid B2C/B2B, noe som gir plattformen en unik posisjon i markedet. I 2020 utnevnte Forrester Research Magento til Leader innen både B2B og B2C når de evaluerte de viktigste ecommerce plattformene på markedet innen hver vertikal. 

At plattformen har mye standard funksjonalitet for B2B gjør at man i mindre grad må gjøre skreddersydd utvikling, som både er kostbart å utvikle og vanskeligere å vedlikeholde over tid. Les mer om hvordan vi arbeider med B2B-netthandel her. 
 


Lokal forankring


Hva gjør man om byrået og/eller plattformen man har valgt som grunnlag for nettbutikksatsingen slutter å videreutvikle seg? begynner å fokusere på et nytt forretningsområde? viktige ansatte slutter? Er man avhengig av en proprietær plattform utviklet av et mindre selskap så er man bondefanget, man kan ikke ta med løsningen til en ny partner og man må enten bestemme seg for å starte på nytt med en ny løsning hos et annet byrå, eller man kan sakte med sikkert seile akterut på en utdatert plattform ved å ikke gjøre noe. Benytter man Magento så vet man at plattformen blir videreutviklet og er man ikke fornøyd med byrået man bruker så kan man bytte til en annen norsk Magento partner som man kan fortsette samarbeidet med.
 


Risiko


Når man skal gjennomføre en større investering og satsing innen netthandel så vil det alltid være et element av risiko, ved å velge både en internasjonal anerkjent plattform som er støttet av verdens største økosystem av utviklere med et langstrakt partnernettverk som har relevant erfaring, så reduserer man egen risiko og det er viktig for mange. 

Vil du vite mer?

Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!

Ta kontakt

Digital strategi, digital transformasjon og endringsledelse

Design, UX og CRO

Netthandel for B2C og B2B-aktører

Masterdata, produktberikelse og mediehåndtering

Best of breed-partnere og inhouse tech

Marketing, personalisering, lojalitet, kundeservice & salg

eCom marketing-spesialister hjelper deg med SEO, SEM og mer

Support, hosting og videreutvikling

Meld deg på nyhetsbrev!