Data profiling
Lurer du på hvilket potensiale som ligger i din kundedata, og hvordan du kan benytte denne på best mulig måte? Data profiling er en analyse som avdekker nettopp dette - og gir deg unik innsikt og konkrete anbefalinger.
Slik fungerer data profiling
Vi bruker produktkatalogen og ordrehistorikken deres for de siste 2 årene. Dette datagrunnlaget kjører vi gjennom en clustering-algoritme som analyserer dataene, segmenterer kundene og foreslår konkrete kampanjer som kan kjøres for å nå ulike forretningsmål. Når vi har resultatet klart så presenterer vi analysen for dere.
Gir en grundig analyse av kundemassen og deres kjøpsatferd
-
Hvordan fordeler kundemassen seg mellom nye, aktive og inaktive?
-
Hvor langt har kunden kommet i sin livssyklus og hvor mye penger bruker de typisk?
-
Når går en kunde fra å være aktiv til passiv?
Plattformen foreslår en rekke tiltak og kampanjer som kan bidra til økt salg og kundelojalitet
-
Hvilke kundesegmenter bør vi fokusere på for å øke salget?
-
Hvilke kampanjer vil drive gjenkjøpsfrekvensen og mersalget?
-
Hvilke produkter bidrar best til konvertering?
-
Hvordan påvirkes customer lifetime value (CLV) når vi vinner en kunde tilbake?
Interessant?
Denne tjenesten er kostnadsfri for 5 kandidater. For at resultatet skal være verdifullt så vil vi kvalifisere hver potensiell kandidat i forkant. Fyll ut skjemaet nedenfor så tar vi kontakt for å gjennomføre analysen.
Vil du vite mer?
Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!