Innsikt, analyse og mål
Sett gode mål og KPIer for din nettbutikk og sikre gode rapporteringsrutiner
Data som grunnlag for optimalisering
KPIer & mål
Innenfor eCommerce kan det være utfordrende å identifisere hvordan effekten av ulike tiltak bør måles. Ofte sitter man med mye data fra ulike verktøy og aktiviteter, som videre bør kobles opp mot overordnet strategi og mål. Våre konsulenter hjelper dere med å forstå hvilke KPIer dere bør velge for å måle suksess av ulike aktiviteter på best mulig måte, både i henhold til aktiviteter gjort på nettsiden, men også vedrørende digital markedsføring.
Rapportering & dashboards
Vi bistår også med rapportering og oppsett av smarte rapporter og dashboards i Google Looker Studio. Ved å integrere flere datakilder i én og samme rapport vil dere også forenkle rapporteringsrutinene. Her vil dere sannsynligvis også finne svarene, og identifisere mulighetene dere leter etter på en enklere og mer effektiv måte.
Analyse & tracking
Trenger dere hjelp til å få satt opp analyseverktøy for din nettbutikk/nettside hjelper vi gjerne med oppsett og tracking i verktøy som Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console og Looker Studio (Google Data Studio). Vi hjelper også gjerne med andre analyseverktøy som blant annet Adobe Analytics, Matomo, Plausible og Fathom for de som måtte ønske andre analyseverktøy utover de Google tilbyr.
Kurs & opplæring
Vi tilbyr tilpassede kurs og opplæring i data- og analyse-verktøy som Google Analytics, Google Tag Manager og Google Looker Studio. Les for eksempel mer om Google Analytics kurset vårt i GA4 her. Dette kurset passer til dem som ønsker å lære om, og forberede seg godt på overgangen til den nye og spennende generasjonen av Google Analytics, som overtok i juli 2023.
Vil du vite mer?
Ta en prat med Markus, han er utrolig dyktig på de fleste temaer innen digital handel, og er en trivelig kar i tillegg!