Ny Adobe Commerce Cloud-løsning for Norges største Apple Premium Reseller
Etter en omfattende prosess og evaluering av en rekke potensielle plattformer og byråer så fikk Convert oppdraget med å gjennomføre et forprosjekt sammen med Eplehuset hvor vi definerte strategi, målsetninger og omfang for prosjektet som vi senere fikk tilliten til å realisere.
Resultatet er en digital handelsplattform basert på Best of Breed-strategi hvor hver tjeneste er valgt ut fordi det løser et spesifikt behov best mulig, og ikke som et resultat av typiske behov for kompromiss i en "all in one"-plattform.
Både ehandelsplattformen Adobe Commerce og Pimcore som benyttes for PIM, DAM og CMS er enterprise-open-source teknologi, dette gir selskapet utviklingstakten, fleksibiliteten og kontrollen man ønsket.
Adobe Commerce
Adobe Commerce har ikke bare blitt kåret til en leder innen digital handel for B2C, men rangeres også som Leader av Forrester innen B2B. Det at man ikke trengte å velge hvilke av de to markedene som skulle diktere valg av plattform, men få det beste av to verdener i en og samme plattform var naturligvis fordelaktig for Eplehuset.
Pimcore CMS
Det har vært viktig for Eplehuset at de skal kunne arbeide selvstendig med innholdspublisering og ha en nettbutikk hvor de kan endre store deler av nettsidens look & feel, samt struktur selv, uten å involvere utviklere.
Vi har derfor anbefalt Pimcore CMS som gjør at de ikke begrenset av verktøyene på samme måte som nettbutikker flest er og de kan arbeide med å lage bedre kundeopplevelser i en nettbutikk som vil oppleves som mer levende.
Pimcore PIM & DAM
Eplehuset har et bredt produktsortiment hvor både kunder og leverandører stiller høye krav til produktinformasjon og media som brukes. Bedriften opererer også i flere kanaler og forretningsmodellen deres krever at man tilpasser produktinformasjon til de ulike formålene. Resultatet av disse faktorene gjør at det er svært tidkrevende å arbeide med produktberikelse og media.
Vi har dermed integrert Pimcore PIM med kundens ERP-system, slik at masterdata overføres til Pimcore som effektiviserer arbeidet med produktberikelse og media, før informasjonen publiseres til nettbutikken og andre relevante kanaler.
Klikk & Hent
I likhet med alle andre selskaper som arbeider multikanal så vet Eplehuset svært godt hvor essensiell nettbutikken er i kundereisen hvor en digital interaksjon fasiliterer fysisk handel.
Så Klikk & Hent er et strategisk tiltak vi har arbeidet mye med for å optimalisere i forhold til UX. På samme måte som det skal være enkelt for kunden, så har vi også fokusert på at det skal være enkelt å håndtere for alle butikkansatte som får nye arbeidsoppgaver og systemer.
Vi har utviklet Omnifox som et enkelt ordrehåndteringssystem (OMS) integrert med nettbutikken og evt ERP/POS som gjør det enkelt for butikkansatte å håndtere innkommende ordre.
Flow
Nettbutikken til Eplehuset inngår i et større IT-landskap med avhengigheter og interaksjoner som er nødvendig når man er markedsleder i denne bransjen.
Ved å bruke Convert Flow, en plattform for integrasjon og tjenester skreddersydd for eCommerce så har vi kunne integrere med alle essensielle systemer, sentralisere administrasjon og forvaltning av dem til en sentral hub og vi gjør det enklere å bytte ut eller integrere nye tjenester.
Best of breed
I en moderne digital handel så er eCommerce plattformen essensiell, men den vil aldri dekke alle behov i en digital strategi. Det er virkelig en av hovedårsakene til at enterprise-open-source plattformer som er API-drevet slik som Adobe Commerce er så populære. For da står du fritt frem til å gjennomføre en Best of Breed-strategi hvor du kan styrke den helhetlige løsningen med en rekke spesialiserte tjenester som er best innen akkurat det de tilbyr.
I Eplehuset sitt tilfelle så har de blant annet utvidet sin eCommerce løsning med mindre, spesialiserte tjenester som;