Adobe Commerce kåret til Leader i Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce i 2021, desto mer imponerende av plattformen å få denne anerkjennelsen for 5 året på rad.
Kombinasjonen av Adobe som eier og innovatør sammen med et globalt partnernettverk som samarbeider med kundene om å utvikle deres digitale handel er vanskelig å slå.
Sammen er vi verdens største økosystem innen digital handel og det gir oss en fordel i evalueringskriteriene til Gartner, som blant annet ser på “completeness of vision” og “ability to execute” i deres rapport.
Tilsammen var det 17 ecommerce plattformer med i evalueringen, blant annet Optimizely (Episerver), Salesforce, Shopify, Bigcommerce, Commercetools.
De viktigste styrkene til Adobe Commerce var ifølge rapporten:
Størst, verden rundt
Er den plattformen med flest partnere globalt. Gjør det enkelt for kunder å finne lokale samarbeidspartnere, som eksempelvis Convert.
Funksjonsrik
Bredt spekter av out-of-the-box-functionality som er viktig for mange, for mer standard funksjonalitet reduserer TCO både ved investering, men også vedlikehold over tid.
Brukervennlig
Intuitivt brukergrensesnitt for de som jobber i løsningen.
Last ned rapporten her.